Primordial Software – 4 pasi spre o implementare cu succes

Etapele implementarii cu succes a unui produs software complementar unui ERP sunt urmatoarele:

1. Diagnostic & Achizitie

2. Analiza & Dezvoltare

3. Instalare & Evaluare

4. Suport & Mentenanta

 

1. Diagnostic & Achizitie

Etapa de Diagnostic (sau de Analiza Preliminara) este o etapa specifica procesului de vanzare, este efectuata de catre consultantul de vanzari software si consta din:

  • Identificarea nevoilor dar si a asteptarilor potentialului client cu privire la implementarea softului dorit. Este primordial ca atat potentialul client cat si furnizorul sa inteleaga pe deplin ce trebuie sa realizeze un asemenea proiect si ce implicatii are utilizarea softului pe scurta si lunga durata in businessul potentialului client
  • Colectarea de suficienta informatie pentru a estima costurile implementarii sistemului IT:

- studiul, dupa caz, al proceselor de productie, achizitie, vanzare, logistic si administrativ

- cerintele specifice si particularitati ale acestor procese

- informatii cu privire la alte softuri utilizate: ERP, CRM,  SFA, WMS, comert electronic etc.

  • Estimarea resurselor umane + hardware + software implicate in proiect
  • Estimarea costurilor cu privire la:

- dispozitive hardware achizitionate(palmuri, pda-uri, imprimante mobile)

- licentele software utilizate si trainingul utilizatorilor

- orele de analiza/dezvoltare ale cerintelor specifice si de interfatare ERP

  • Calendarul Implementarii

Etapa de diagnostic sta la baza Planului de Implementare dar si a Ofertei catre potentialul client, care trebuie sa fie cat mai apropiate de adevar, si, care daca sunt acceptate, potentialul client devine astfel un Client Primordial!

 

2. Analiza & Dezvoltare

Nici un client nu seamana cu altul, asa cum nici un soft nu este standard!

In etapa de analiza consultantul tehnic software va crea documentul specificatilor functionale ale sistemului Primordial SFA, prin care se specifica, in cadrul unei arii functionale, functionalitatea propriuzisa, importanta acesteia si categorisita (se potriveste/NU se potriveste functionalitatii standard primordial sfa).

Functionalitatea se stabileste in urmatoarea ordine:

1. Aplicatia Mobila: operativ + rapoarte

2. Aplicatia BackOffice: monitorizare + rapoarte

4. Interfatarea cu ERP-ul(informatii din ERP existente si necesare ptr. a obtine functionalitatea 1. si 2,)

5. Primordial: configurare + operativ (cerinte specifice si informatie in plus necesare pentru 1. si 2.)

6. Interfatare cu ERP(documente, inregistrari inserate in ERP)

 

Etapa de dezvoltare consta in activitati de programare si testare conforme documentului de specificatii functionale.

 

3. Instalare & Evaluare

Acesta etapa cuprinde toate activitatile necesare pentru ca sistemul sa devina operational la client:

  • instalarea mediului de lucru
  • instalarea bazei de date
  • instalarea aplicatiei mobile conform licentelor achizitionate
  • instalarea aplicatiei BackOffice conform licentelor achizitionate
  • instalarea componentelor de interfatare si integrare cu ERP-ul
  • migrari de date si informatii intre diferite surse de date

Evaluarea functionalitatii sistemului Primordial ERP se va realiza prin intemediul a cel putin 2 utilizatori-cheie al aplicatiei Mobile cat si 1 utilizator-cheie al aplicatiei BackOffice desemnati de catre client si scolarizati de catre furnizorul software! Acestia, timp de 2 saptamani vor folosi sistemul software operational,  semnaland toate disfunctionalitatile aparute!

 

4. Suport & Mentenanta

Aceasta etapa se refera la transferul total al cunostiintelor despre sistem, de la furnizorul software la client:

  • solutionarea disfunctionalitatilor aparute in etapa de evaluare
  • predarea documentatiei proiectului
  • intalniri cu toti viitori utilizatori ai sistemului, in sesiuni de training
  • supervizare al operativului din partea furnizorului
This entry was posted in Automatizarea Depozitelor prin Coduri Bara (WMS), Automatizarea Fortei de Vanzari (SFA), Creare magazin online si Integrare ERP (WEB), Indicatori Cheie si Managementul Performantei (KPI), Softul Primordial. Bookmark the permalink.

Comments are closed.